Horgolt bébi szett

Az elmúlt két hétben ismét nagyon kellemes feladatot kaptam. :)
Nem régen világra jött egy kis angyalka, és neki kértek egy kis kardigánt és sapkát. Az anyukája azt kérte legyen bézs, krém ill. fehér színű. 
Természetes anyagokat akartam használni, de féltem, hogy a hagyományos 100% pamut túl durva lenne horgolva, a gyapjúnak pedig már nincs itt az ideje. Ami pedig kifejezetten babáknak készült hipoallergén 100% pamut fonal olyan drága, hogy nem érte volna meg. Így választottam egy 55% pamut tartalmú fonalat, ami a benne lévő magas minőségű műszálnak köszönhetően kellemesen puha tapintású. Ez sem a legolcsóbb fonal, de egy kategóriával kedvezőbb az ára. 
Az előbb említett okokból választottam fa gombokat, valahogy a műanyag elrontotta volna az összhatást.
A kardigán mintáját az interneten találtam. Nagyon egyszerű, haladós darab (nem csak a méretéből adódóan). Nyaknál kezdődik, és egyben készül egy ujjatlan kis mellény, utána kell ráhorgolni az ujjakat. A sapkát pedig ebből felhasznált mintával díszítettem. 
Mivel az újszülött kisfiú (és mire ezt megkapja kb 1,5 hónapos), úgy gondoltam inkább bézs lesz a fő szín, amit fehérrel díszítek. A fordítottja nekem kicsit lányos, illetve keresztelős hangulatú.
Nagyon kellemes volt ezzel a fonallal dolgozni, azt hiszem a sajátjaimnak is készítek majd ebből pulóvert, mellényt. :)



Fonal: Alize Cotton Gold
Tű: 2,5 mm (sapka: 3,5mm)

A fonalhoz a gyártó nagyobb tűt javasol, és valóban egy kicsit szorosabb is lett, de így jobban tartja a formáját szerintem.
Remek kis átmeneti kabát lett, nem túl meleg, de egy kicsit szeles, hűvösebb napon pont elég.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Karácsonyi utózönge - pótlás

UFO (UnFinished Object) - Minion horgolás 1. rész

Körmellény horgolás - kislány méret