Napsugarak a télben - horgolt nyári sapkák

Már régen nem jártam erre, de ennek nem az volt az oka, hogy elfelejtettem a blogot. :)
Igazán szívet melengető kérésnek tettem eleget az elmúlt hetekben.
Két kisfiúnak készítettem nyári kalapokat a leghidegebb téli napokon.
A kérés az volt, hogy egy testvérpárnak (2 és 4 éves) horgoljak a nyárra fejfedőt. Kék legyen és fiús.
Nagyon megörültem a kérésnek, mert kihívásnak éreztem. Az internet tele van szebbnél szebb, bájos lányka kalapokkal, csipkével, fodrokkal, de első pillantásra úgy tűnik a fiúk fejére nem készítenek semmit. :)
Így elkészítettem a sapkákat lány modellekből kiindulva.
Adott volt, hogy pamut fonalat használok, és hogy két külön fazon, árnyalat legyen. Találtam is egy finom puha fonalat élénk türkiz, és fiús királykékben. Az ötletem az volt, hogy a kétévesnek még praktikus lenne egy horgász kalap fazon, hogy a nyakát, fülét is védje a tűző naptól. Azonban az óvodás fiúk, már többet foglalkoznak a külsővel, ezért valami pasisabb formát választottam, és neki szántam a sötétebb fonalat. Trükkös volt kicsit a munka, mert a következő hónapokban még nőhet a lurkók buksija, ezt is bele kellett kalkulálni.
Fiamat kértem meg, hogy próbálja fel őket, de neki több cm-rel kisebb a feje, ezért nem simultak ki olyan szépen a fejfedők.

Ezek a gondolatok alkották meg a türkizkék kalapot, zöld és piros kisautókkal díszítve. :)
Nem volt kedve modellt állni :)

Brrrrrüüüüüümmm :)

És a kék tengerész sapkát. Hátuljára készítettem egy megkötőt, elejét vasmacska díszíti.

Szegénykémet nem hagytam játszani, de csak így felvéve látszódik a minta :)












Sapkák
Fonal: Lilla horgolófonal (dupla szállal)
Tű: 2,5 mm ergonómikus horgolótű

Rátétek, felvarrók
Fonal: Puppets Eldorado 
Tű: 1,5 mm

Örültem a felkérésnek, jó érzés volt a nyári hőségre gondolni ezeken a zord napokon. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Karácsonyi utózönge - pótlás

UFO (UnFinished Object) - Minion horgolás 1. rész

Körmellény horgolás - kislány méret